KEY FEATURES

Ontdek wat ProfitPlus Business Software voor elk van uw afdelingen en medewerkers kan betekenen.

Algemene functionaliteiten Compleet pakket afgestemd op uw business

Algemene functionaliteiten

ProfitPlus Business Software is een compleet pakket aan business software volledig afgestemd op de cultuur van de kmo: snel inzetbaar, eenvoudig in gebruik en met een lange levensduur.

ProfitPlus Business Software werd volledig gebouwd rond uw business.

  • Meertalige software
  • Configureerbaar dashboard met tientallen indicatoren
  • Meer dan 200 rapporten en analyses
  • Compleet en vlot gebruikersbeheer met rollen en individuele rechten
  • Automatische meldingen
  • Geïntegreerde workflows met de nodige verplichte velden
  • Geïntegreerd documentmanagement: koppel pdf-bestanden als bijlage in het systeem en krijg zicht op de volledige documentenstroom
  • Klaviergestuurde navigatie
  • Krachtige navigatiefuncties met favorieten en zoekfunctie
  • Ingebouwde pdf-viewer
  • Functietoetsen
  • Contextuele helpfunctie
  • “Google like” zoekfuncties voor artikelen, contacten en contactpersonen
  • Overnemen van documenten: zeer snel. U hoeft alles slechts één keer in te typen, daarna kunt u gemakkelijk alles kopiëren.
  • ProfitPlus Business Software klantenportaal

Contactbeheer & CRM Beheer al uw relaties op uniforme wijze

Contactbeheer en CRM

Beheer al uw bedrijfsrelaties, lokaal en internationaal, op een uniforme manier. U krijgt een overzicht van alle contactgegevens, voorkeuren en communicatie met prospecten, klanten, leveranciers …

  • Hou gegevens bij van contactpersonen en extra leveradressen
  • Registreer wie mailings wil ontvangen
  • Centraliseer alle afspraken, zoals betalingsvoorwaarden, facturatie-instellingen, communicatie (voorkeuren, mail, aantal kopieën per post)
  • Hou specifieke prijsafspraken op een structurele manier bij (korting op korting, vervaldata, volumekortingen)
  • Registreer activiteiten en to do’s per contact en wijs ze onderling toe aan uw medewerkers
  • Exporteer overzichten, lijsten en mailings
  • Beheer uw contacten in tabelvorm, waardoor het doorvoeren van wijzigingen in groep/bulk sneller dan ooit uitgevoerd kan worden
  • Indeling van contacten in diverse segmenten, zowel voor rapportering als voor korting
  • Definiëren van diverse ontvangers afhankelijk van het type document
  • Klantenspecifieke artikelreferenties die vermeld worden als u orderbevestigingen verstuurd, leveringen uitvoert en factureert
  • Dossierbeheer met onderscheid prospectdossier, klantendossier en interne dossiers voor administratie
  • Intelligente rapportering en lijsten met zoekfuncties in groeperingen
  • Indelingen van contactpersonen op basis van hun functie naar documenten toe
  • Beheren van confidentiegraad: iedereen kan enkel zien wat hij mag zien
  • Omzettrends spotten i.f.v. klant, vertegenwoordiger, artikel en omzet/marge

Uitbreidingen zijn mogelijk:

  • Opportuniteitenbeheer: beheren van prospecten en prognose van de forecast
  • Organisatie van vertegenwoordigers (per klant, per order, per regio): overzicht van omzet en marges, maar ook bijhouden van to do’s
  • E-mailintegratie met Office 365 of Google apps (Gmail) via IMAP en automatisch koppelen op basis van afzender

Artikelbeheer Snelle wijziging informatie grote hoeveelheid artikelen

Artikelbeheer

Dankzij ProfitPlus Business Software hebt u de mogelijkheid om meerdere artikelen via tabel snel te wijzigen, met datavalidatie. Een export naar Excel is niet nodig indien er snel basisgegevens dienen gewijzigd te worden van een grote hoeveelheid artikelen.

  • Barcodes per hoeveelheid
  • Serienummers (enkel uitgaand of inkomend en uitgaand)
  • Lotbeheer
  • Artikelcockpit: wie heeft wat besteld, historiek in één oogopslag
  • Intelligent beheer van aankoop- en verkoopkortingen
  • Voorraad-en locatiebeheer
  • Kopiëren van artikelen, kortingstaffels, contractprijzen, datasheets, catalogi importeren (ook pdf doorzoekbaar)
  • Handelsgoederen
  • Grond- en hulpstoffen: afmetingen
  • Productieartikelen: samengesteld in meerdere niveaus
  • Kosten, heffingen en taksen
  • Boekhoudartikelen m.b.t. aftrekbaarheid
  • Gereedschappen en wisselstukken

Commercieel order management Up-to-date en transparant beheer van orderprocessen

Commercieel order management

Met het order management van ProfitPlus Business Software zorgt u voor een up-to-date en transparant beheer van uw orderprocessen. Door dit te automatiseren bespaart u tijd en kosten.

  • Offertes met versiebeheer en offerte-opvolging
  • Orderbevestigingen met actuele stand van zaken
  • Pickbon en zendnota
  • Facturatie van zendnota’s
  • Prijsvragen opmaken voor meerdere leveranciers
  • Aankoopvoorstel
  • Aankooporderherinneringen
  • Aankooporders met versiebeheer
  • Flow voor aankooporderbevestiging
  • Goederenontvangst van leveranciers
  • Prijzen en kortingen (diverse kortingmodellen)
  • Verkooppromoties
  • Factureren van abonnementen
  • Intrastat aangifte
  • Controle bestelling vs receptie vs factuur
  • Retourorders met aanvraag en ontvangst naar klanten en leveranciers
  • Verkopen naar een consignatiemagazijn
  • Opmaak van pro forma facturen
  • Organisatie van transport
  • Validatieflows voor offertes, orders en zendnota’s
  • Groeperingsmogelijkheden voor facturatie en voor zendnota’s
  • Manuele aankopen
  • uitlenen van goederen
  • pro forma facturatie
  • berekenen en verwerken van commissies
  • Balie functionaliteit

Magazijn & voorraadbeheer Intelligente scanners, verschillende vestigingen, inventarisatie

Magazijn & voorraadbeheer

ProfitPlus Business Software biedt WMS of warehouse management op maat van uw kmo. Magazijnbeheer en locatiebeheer kan voor enorme tijdsbesparing zorgen.

  • Warehousemanagement met intelligente scanners
  • Verschillende fysieke vestigingen en magazijnen, parametriseerbaar naar gelang de toewijding van het bedrijf
  • Waardering stock
  • Verkoopbaarheid (herstellingen)
  • Overstock vs grijpstock
  • Minimum voorraad
  • Inventarisatie

Documentbeheer Beheer en klassering alle documenten met specifieke toegang

Documentbeheer

Alle documenten worden beheerd en geklasseerd binnen het pakket. Deze zijn steeds beschikbaar in hun originele vorm zonder dat ze fysiek moeten opgehaald worden. Het document- en dossierbeheer is een van de belangrijkste geïntegreerde activiteiten. Het zorgt ervoor dat geen enkel document van het bedrijfsgebeuren geïndividualiseerd wordt. Iedere gebruiker met de gekwalificeerde machtiging heeft toegang tot deze dossiers en hun documenten. Dit machtigingbeheer kan te allen tijde worden gewijzigd door de bedrijfsleiding.

Alle documenten (fysiek of pdf) worden beheerd en geklasseerd, zodanig dat het systeem ze steeds ter beschikking kan stellen in hun oorspronkelijke vorm, zonder dat ze fysiek opgezocht moeten worden. Brieven, mails of fax kunnen worden gecreëerd vanuit een intern tekstverwerkingsprogramma onder vastgelegde vorm en confidentiebepalingen. Alle documenten worden om veiligheids- en conformiteitsredenen opgeslagen in pdf-vorm. Een interne pdf-reader ondersteunt ProfitPlus Business Software. E-mail- en sms-verkeer gebeurt het best vanuit ProfitPlus Business Software zodat ook deze automatisch in de dossiers gesorteerd worden.

  • Eenvoudig importeren en inscannen
  • Opslag in pdf-formaat en interne pdf-viewer
  • Automatische documentnummering
  • Krachtige zoekfuncties
  • Bijlagen van handelsdocumenten
  • Geïntegreerd met Open Office tekstverwerker
  • Templates
  • Verschillende confidentiegraden
  • Wie heeft wat wanneer verstuurd
  • Inkomende handelsdocumenten
  • Inkomende juridische documenten
  • Uitgaande juridische documenten
  • Interne documenten

Productie Kostprijs- en tijdsberekening, project en kwaliteitsopvolging

Productie

Met de business software van ProfitPlus Business Software wordt productiebeheer eenvoudig en overzichtelijk. Beheer stuk-, serie- en multilevelproductie, plan uw machinepark d.m.v. ploegenstelsels. Ook werkvoorbereiding en engineering, capaciteitenanalyses, simulatie en kwaliteitsopvolging zijn perfect mogelijk.

  • Kostprijs- en tijdsberekening
  • Nacalculatie
  • Projecten: projecten in regie of vaste prijs, onderaanneming, afpunting per order of werknemer, interne projecten, rendement …
  • Kwaliteitsopvolging: uitval in welke stap van de productie

Financieel Automatische input van gegevens op basis van aan- en verkoopinfo

Financieel

De boekhouding is volledig geïntegreerd in het aan- en verkoopgedeelte van de business software zodat de input van de gegevens automatisch verloopt. Automatisch boeken van bijzondere boekingen, zoals verworpen kosten, overlopende rekeningen, privé-aankopen, kunnen gestructureerd verlopen dankzij de unieke artikelstructuur van ProfitPlus Business Software. Externe accounts kunnen van buitenaf inloggen als “user” in ProfitPlus Business Software.

Rapportering voor beheer

Een exploitatieboekhouding is een aparte rapportering door de bedrijfsleider bepaald, bestaande uit opbrengsten en diverse niveaus van kosten. In een oogopslag krijgt u een begrijpbaar resultaat zonder rekening te houden met diverse boekhoudregels en indelingen en dit allemaal zonder dubbel werk.

  • Boekhouding
  • Financiële rapportering: alle nodige rapporten voor uw externe boekhouder zoals historieken bank/leverancier/klant, balansen en dagboeken, btw-omzetvergelijking alsook andere rapporten zoals diverse aginglijsten
  • Financiële en diverse boekingen
  • Btw-aangiftes
  • Zonder extra werk simultaan boeken in fiscale en exploitatieboekhouding
  • Intelligent systeem om medewerkers een correcte boekhouding te laten voeren
  • Automatisch per maand afschrijvingen
  • Snelle interfaces voor gegevensinvoer
  • Aankoopfacturen in enkele seconden geboekt
  • Intrastat
  • Budgettering: volg per maand op waar u staat

Integraties Koppeling met externe programma's en vlotte synchronisatie

ProfitPlus Business Software leent zich ertoe om verschillende koppelingen te maken met externe programma’s.

  • EDI: uitwisseling van artikelbestanden en orders/facturen kan worden voorzien
  • Tekensoftware CAD/CAM
  • E-commerce platformen (Magento …)
  • CCV koppeling (geen bedrag meer zelf ingeven)
  • Online bankbetalingen met diverse partijen (Ogone, Europabank …)

Webshops Realtime voorraad en product informatie, foto upload

Webshops

Het is mogelijk om ProfitPlus Business Software te koppelen aan een webwinkel. De voorraden kunnen worden aangepast en bijgehouden in het pakket. Foto’s die aan een artikel worden gekoppeld in het pakket komen op de webshop, indien uw e-commere wordt ontwikkeld op het ProfitPlus Business Software framework.

  • 1 partij
  • Realtime voorraad: geen fouten
  • Realtime artikel informatie: geen vertraging
  • Alle bestelgegevens zijn beschikbaar (geen dubbele programmatie)
  • Kostenbesparing van 50%

Service Opvolging van herstellingen, periodiek onderhoud, installaties en meer

Service

De herstellingen van verkochte machines kunt u gemakkelijk opvolgen in de werkplaats. U weet ook perfect wat nog bij de fabrikant zit. Creëer bestekken, registreer tijd, verbruik en specifieke aankopen zodat nacalculatie en aanrekening in regie of vaste prijs een fluitje van een cent wordt.

Met de geavanceerde functionaliteit plant u via een visuele agenda servicemedewerkers vlot in voor externe herstellingen, periodiek onderhoud en plaatsing van installaties. Bij periodieke onderhoudscontracten creëert het systeem automatisch een planning. Wanneer u tijdstippen inplant, kunt u hiervan intern notities nemen. Op die manier kan een specifiek onderhoud ook gemakkelijk overgeslagen worden.

U kunt werken met post-facturatie, maar ook met pre-facturatie. Ook de automatische indexatie van prijzen op basis van een index is mogelijk. Voor rapportering heeft u altijd zicht op de stand van zaken met betrekking tot een bepaalde herstelling of project (gestart, hoeveel uren gewerkt, wie, wat is er verbruikt, wat is er besteld maar nog niet geleverd).

Extra registratiemodule

U kunt opteren voor een bijkomende module waarmee externe servicemedewerkers via een tablet of laptop offline alles kunnen registreren als ze bij de klant zijn: reistijd via start-stop principe (als bestuurder of medepassagier), werktijd, kilometerregistratie, verbruik, handtekening klant ... Zo is er minder papier nodig en wordt de facturatiecyclus verkort en is er semi-real time communicatie indien 4G of wifi beschikbaar is.

Kwaliteit Duidelijk zicht op de kwaliteit van al uw processen

Kwaliteit

Met ProfitPlus Business Software behoudt u een duidelijk zicht op de kwaliteit van al uw processen.

  • Klachtenbeheer
  • Ingangscontrole
  • Tracering dankzij historiekschermen

Contacteer ons

Voornaam (*) Naam (*) E-mail (*)
Vraag of bericht (*)