Warehouse management zonder zorgen

U kent het wel, u belooft een levertermijn van vijf werkdagen aan uw klant, maar plots sluipt er een fout in het systeem en kunt u uw belofte niet nakomen. Het gevolg? Stress en uiteindelijk een ontevreden klant. Met warehouse management op maat van uw zaak kunt u dit gemakkelijk vermijden.

ProfitPlus Business Software omvat een module voor voorraadbeheer. Dankzij dit pakket heeft u altijd een duidelijk en correct overzicht van de beschikbare voorraad. Denk maar aan grijpvoorraad, magazijn, voorraad in andere vestigingen … U krijgt de beschikbare voorraad te zien op een tijdsas. Daar wordt eenvoudig gemarkeerd of de inkomende bestellingen écht bevestigd zijn, en wat reeds gereserveerd is voor bestaande bestellingen. Wanneer uw bedrijf aan voorraadbeheer doet kunt u zonder zorgen beloftes maken aan uw klanten over levertermijnen.

Verschillende vestigingen in één pakket

Bij onze business software is het perfect mogelijk om verschillende magazijnen of vestigingen onder te brengen in één en hetzelfde pakket. U kunt magazijnen indelen in locaties. Zo ziet u perfect waar bepaalde goederen zich bevinden. De voorraadrotaties en -historieken zijn eenvoudig raadpleegbaar via doorklikmogelijkheden en rapporten. Artikelen kunnen ook tussen verschillende magazijnen en/of vestigingen eenvoudig verplaatst worden of getransfereerd worden met een apart document afhankelijk van de configuratie.

Stock altijd up-to-date

Bij producerende bedrijven maakt ProfitPlus Business Software een groot verschil omdat ons pakket rekening houdt met verschillende niveaus van stocklijsten. Het systeem geeft aan wanneer er een tekort aan grondstoffen is om een nieuwe bestelling te vervaardigen, zelfs wanneer de productiebonnen nog niet aangemaakt of aangevangen zijn.

Scanning reduceert foutenmarge

Nog een groot pluspunt van onze business software? De mogelijkheid bestaat om scanners toe te voegen. Deze mobiele computers of PDA-scanners kunnen via wifi realtime producten scannen. Omdat ze gekoppeld zijn aan de business software krijgt u gegarandeerd altijd de actuele situatie te zien. Zodra u een item scant en bevestigt, komt dit automatisch in het systeem terecht, zonder vertraging.

Het grote voordeel is dat u op die manier het aantal gemaakte fouten enorm reduceert. Vergeet onleesbare notities of dubbel werk door een geschreven document achteraf nog in het systeem te moeten invoeren.

Scanning bij Feestwinkel

Naast vele andere koos ook Feestwinkel voor ProfitPlus Business Software mét smart PDA-scanner. Daar hoeft niemand nog een blaadje met slecht leesbare cijfers in de computer in te geven. De magazijnier kan simpelweg de EAN-code van de ontvangen goederen scannen en klaar! Doordat de scanner gelinkt is met wifi wordt de aankooporderlijn onmiddellijk geüpdatet. Dat wil zeggen dat de magazijnier onmiddellijk feedback krijgt nadat hij een artikel heeft gescand: werd dit artikel daadwerkelijk besteld, heeft de leverancier minder of meer geleverd, waar moet dit artikel gestockeerd worden en zijn er klanten die wachten op dit artikel.

Instant happiness voor de magazijnier

Kortom, dankzij ProfitPlus Business Software zijn fouten in het magazijn verleden tijd. U weet altijd perfect hoeveel artikelen nog op stock zijn, waar ze heen moeten en wanneer ze de deur zullen uit zijn. Ook de inventaris kan via scanning gebeuren, waardoor u enorm veel tijd wint.

Ook zo’n efficiënt warehouse management systeem in uw onderneming? Bel ons op +32 56 96 02 10 of mail naar sales@profitplus.be.


Terug naar het overzicht

Contacteer ons

Voornaam (*) Naam (*) E-mail (*)
Vraag of bericht (*)

Vraag nu een demo